Blog

ovesná snídaňová kaše

K snídani jsme si poslední dobou doma oblíbili teplé ovesné kaše, zvláště, když je venku ještě zima. Jako ingredience používáme samé reálné potraviny. Kaši si můžete připravit podle toho, co Vám chutná. Já ji dělám takto:

INGREDIENCE:

  • ovesné vločky (čím méně zpracované, tím lépe)
  • lžička másla nebo Ghí
  • vroucí voda
  • ovoce podle chuti
  • lžíce ořechového másla ( skvělé je lískooříškové)
  • ořechy podle chuti
  • semínka ( já přidávám krátce rozemletá lněná semínka plná Omega-3)
  • sušené plody ( moruše, datle, kokos,..)
  • lžička kvalitního džemu

Postup je velmi jednoduchý, vločky necháme povařit ve vodě tak 5 minut, přidáme máslo nebo Ghí, rozmícháme a podáváme ozdobené tím, co nám chutná.

Snažte se naučit vnímat přirozeně sladkou chuť vloček a sušeného ovoce. Pokud byste stále potřebovali přisladit, použijte trochu medu nebo třeba datlového sirupu.

Spousta lidí si myslí, že zakoupené zdravě vypadající musli je zdravá snídaně. V podstatě tak ale začnete den malým dezertíkem. :-) Tyto musli jsou plné cukru (dokonce až z jedné třetiny). Nenechte se zmást názvem a obalem, například tyto bezlepkové pohankové jsou sladké asi nejvíc ze všech.

Nedoporučuji ani instantní kaše, které sice mohou být bez přidaného cukru, ale tím, že jsou rozemlety na maximum mají vysoký glykemický index. Po takové kaši budete mít za půl hodiny zase hlad.

Raději si připravte svou vlastní kaši z reálných ingrediencí, jako jsou ovesné nebo žitné vločky, nebo třeba z pohanky. Dobrou chuť! :)

Previous Post Next Post

You Might Also Like