Blog

JAK SE STRAVOVAT V ZIMĚ?

Začíná nám zima a máme potřebu se zahřívat. Zahřívání není jen to, co si oblékáme, ale i to, co si dáváme do těla. Je potřeba udržet si vnitřní energii a toho dosáhneme tím, že využijeme zdrojů, které nám příroda zrovna nabízí.

Dát si k sváče ananas s jogurtem, když jsou venku 2 °C nedává moc smysl. Tropické ovoce a mléčné výrobky mají totiž podle Tradiční Čínské Medicíny (TCM) ochlazující účinky. Další potraviny, které ochlazují jsou například:

Okurky, rajčata, zelené saláty , cuketa, tropické ovoce, ovocné šťávy a džusy, mořské plody, bílé víno, zelený čaj, kravské mléko – mléčné výrobky, drogy a většina léků

Klasický předepsaný „redukční“ jídelníček vypadá často takto: Snídaně – jogurt s musli a ovocem jako je hroznové víno, Oběd – zeleninové nebo krevetové rizoto, Večeře – kneckebrot se sýrem Cottage, okurkou, rajčaty a ledovým salátem. Většina z těchto potravin nás ochlazuje. Proto spousta předepsaných diet od nutričních poradců nefunguje a funovat nebude.

Místo jogurtu vytaženého z lednice si k snídani uvařte rychlou kaši z ovesných nebo žitných vloček (ne instantní kaše) s troškou kvalitního másla nebo Ghí, které Vás zasytí.. a přidejte skořici, která Vás krásně prohřeje. Studené saláty plné okurek a rajčat vyměňte za zeleninu, kterou nám příroda zrovna nabízí – jako je mrkev, petržel, ředkev, červená řepa, atd. Do jídel přidávejte cibuli, česnek a zázvor.

Další potraviny, které mají zahřívací účinky jsou:

Polévky a zeleninové omáčky, skořice, pepř, zázvor, cibule, česnek, křen, červené víno

Přes zimní měsíce je dobré se rozloučit s produkty vytaženými přímo z lednice (mléko, jogurty, kefíry atd), zmrzlinami, džusy a chlazenými limonádami, nebo střiky z bílého vína.

Stravujme se sezónně a lokálně, tedy podle toho, co nám příroda nabízí v určité roční období. Pomůžeme tak nejen svému zdraví, ale i životnímu prostředí. :-)

Previous Post Next Post

You Might Also Like